נושא: הכל

חוגים לילדים – מה חשוב לדעת?

פורסם ביום רביעי, 17/7/19
מאת RF

למה בעצם לשלוח את הילדים לחוגים?

כדי לפתח מיומנויות וכדי להוציא אותם מהבית ולפגוש ילדים בני גילם. חשוב לזכור שני דברים שיעזרו לכם בבחירת החוגים ובהתנהלות במהלך השנה: החוגים הם זכות ולא חובה. לא מכריחים ללכת לחוג. בנוסף, החוגים הם בשביל הילדים – כלומר הם לא אמורים להגשים את חלומות הילדות שלכם אלא את אלו שלהם עצמם.

מה התקציב שלכם?

חוגי הילדים עולים בין עשרות שקלים למאות שקלים בחודש. מומלץ להחליט מראש על תקציב חודשי בהתאם למצב הכלכלי שלכם ורק אז לגשת לבחירת החוגים.

כמה חוגים לילד זה בסדר?

כל הורה שואל את עצמו כמה חוגים זה בסדר ולא יותר מדי. התשובה משתנה מילד לילד, בהתאם ליכולת ולרצונות. מומלץ לאזן בין זמן חוגים ,הכנת שיעורים, זמן חופשי וזמן לבלות עם חברים.

גם משרד החינוך ממליץ לא להעמיס. "אין צורך להפעיל את הילדים בכל אחר צהריים", מנחים באתר המשרד. "חוגים בין פעם אחת לשלוש פעמים בשבוע זה לגמרי מספיק. ילדים זקוקים גם לזמן חופשי, מנוחה, בטלה ופנאי לפגוש חברים".

במידה ובוחרים יותר מחוג אחד כדאי לשלב בין התחומים הבאים:

  • כושר גופני – למשל חוג שחיה לילדים, כדורגל,טניס, התעמלות קרקע
  • יכולות קוגניטיביות – שחמט,רובוטיקה,תכנות
  • פיתוח רגשי-חווייתי – יצירה,משחק,ציור

 

בחירת החוגים

חשוב כשהילד יהיה חלק מהתהליך הבחירה של החוגים ואז יש סיכוי גבוה שילך לחוג ברצון ויתמיד בו. בכל מקרה מומלץ לעשות שיעור ניסיון ורק לאחר מכן להחליט ולהתחייב.

 

מדריכי החוג

בכל חוג יש חשיבות רבה למדריך, להכשרתו ולחיבור בינו לבין הילד. מה שטוב לאחד לא בהכרח יתאים לאחר ולכן אין תחליף לבדיקה מקדימה, בירור קל וכמובן נסיון אישי מתוך חוויית הילד בשיעור הראשון (ברוב המקרים שיעור נסיון ללא עלות).

 

הפסקת חוג

למרות שהחוג הוא בחירה, חשוב שהילד יבין כי מדובר במחוייבות ועליו להתמיד. במידה והילד רוצה להפסיק,נסו להבין ממנו מה הסיבה ולנהל שיחה משותפת עם המדריך. לא מומלץ להכריח את הילד להמשיך בחוג אם הוא מתעקש שאינו רוצה להמשיך. חשוב לוודא כי ניתן לקבל החזר על החלק היחסי של התשלום.

 

תגיות: