האם כדאי לכם להשתמש בסנפירים בזמן תרגול ואימונים?

Avatar
פורסם ביום שלישי, 17/12/19
מאת Terry Laughlin

שאלה נוספת שעלתה מפורום הדיון

"אני לא מזמן השתתפתי בסדנה בסוף השבוע, למדתי הרבה על התרגילים אבל התקשיתי בלבצע אותם בגלל שהבעיטה שלי לא טובה. אני עכשיו מתחיל לעבוד על כל התרגילים כולל את תרגיל הסופרמן, סקייט ותרגילים הכוללים החלפות ידיים מתחת למים כשאני עם סנפירים, בשילוב של בעיטות מאוד עדינות כדי לשמור על מומנטום. כאשר אני מוריד את הסנפירים ומנסה לשחות חתירה מלאה אני מאבד יציבות, שמוביל אותי לבעיטות חזקות והכל נהיה בלאגן אחד גדול…
האם כדאי לי לשכוח מכל העניין של שחיית חתירה מלאה לתקופה ובינתיים להתקדם ולעבוד על התרגילים כשאני נעזר בסנפירים? אני לא רוצה להגיע למצב של תלות בסנפירים או לאפשר להם לפצות על היציבה הגרועה שלי במים, אבל בלעדיהם אני לא מגיע לשום מקום מה שמוביל אותי לתסכול עמוק!"

תרגילי עזר לשיפור היציבה במים

הצעה אחת שאני יכול לחשוב עליה היא לתרגל בין 8 ל- 10 חזרות מאוד קצרות של תרגיל הסופרמן בגלישה כחימום לכל אימון. מכאן להמשיך לתרגיל הסקייט על צד ימין לכיוון אחד ובחזור לבצע סקייט לצד שמאל עד לקיר ממנו התחלת. עמוד ועצור היכן שתצטרך לנשום או שתאבד את הגלישה שלך. עשה זאת על מנת להגביר את התפיסה והתחושה של חוסר מאמץ וחוסר משקל, גלישה בסופרמן אמורה להוביל להפחתה בצורך לבעוט במהלך תרגיל הסקייט.

לאחר שתרגיש הפחתה בצורך בשימוש ברגליים, תוסיף 3 החלפות (סוויצ'ים\זיפרים) או תנועות חתירה ובעקבותיהן השהייה לרגע (השהייה קצרה אבל שתהיה ארוכה מספיק להגיע לתנוחה בה הראש והיד ממוקמים נכון עם זווית מסוימת ביחס לגוף) בסקייט. המטרה היחידה היא לחוות מספר החלפות ידיים או תנועות חתירה בהן הרגליים נהיות חלק "הרמוני" עם פלג הגוף העליון.

אפילו אם הצלחת לבצע ולהרגיש את אותה התחושה לכמה שניות, התנסות זו מקנה חוויה ללא קושי ועליה יש לבנות את שאר השחייה. מחוויה קצרה זו, בצורה הדרגתית עם המון סבלנות, תוכל להגדיל את מספר הסוויצ'ים (זיפרים) או אפילו תנועות חתירה מלאות מ 3 ל- 5 ל-7 וכך הלאה.
זה יוכל לאפשר לך לבנות את הכישורים ואת היכולת לבצע תרגילים בצורה נכונה ורגועה ולשחות למרחקים ארוכים יותר בכל פעם מבלי להיות לגמרי תלוי בסנפירים.

תוכל עדיין להשתמש בסנפירים לחלק מהתרגול או האימון שלך, אבל התחושה של רגליים קלות בלי סנפירים תסייע לאימונים בהם כן תשתמש בסנפירים אפילו עוד יותר. אני הייתי מציע לבצע את שחיית החתירה המלאה שלך בלי סנפירים. כפי שציינתי קודם, תתחיל עם מרחקים קצרים – אולי רק 3 עד 4 תנועות, כשאתה מתחיל עם סופרמן, ואז ממשיך לתרגל סקייט, ולבסוף חתירה מלאה. עם סבלנות, תוכל לראות שהיכולת שלך לשחות ללא קושי חתירה מלאה תלך ותגדל בצורה איטית ובטוחה.

(מאנגלית: יעל נוי)

תגיות: