נושא: הכל

חדשות TI – ניוזלטר פברואר 2010

פורסם ביום שני, 1/2/10
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

שלומות לכולם!

1. קבוצות המאסטרס – תכנית אימונים פברואר 2009.
2. שחיית מים פתוחים.
2.1 חוצץ חדש באתר TI – מים פתוחים. במדינה שיש לה 190 ק"מ של חוף ים, מזג אוויר נעים, גישה נוחה לים, ים חף מטורפים ומזיקים וטמפרטורות מים שראויות לשחייה כמעט כל השנה – פשוט מתבקש לפתח את תחום המים הפתוחים. TI ישראל שמה לה למטרה לפרוץ את הדרך עבור הציבור הרחב ולעודד שחייה מחוץ לקופסאות הבטון והכלור – לשחות במים טריים! על כן, התחדשנו והקצנו חלק מיוחד מתוך אתר TI ישראל למים פתוחים. בשבועות הקרובים נמשיך לעדכן ולחלק את החומר הרב שכתבנו וצילמנו בנושא בסדר הגיוני ומקיף. תהנו…
2.2 אימוני שחייה לאלקטרז. לשחות לאלקטרז זה לא פשוט. בעיקר בגלל הקור של המים והזרמים. לאורך השנה יש קבוצת שחיינים מסן פרנסיסקו ששוחים לסלע (The Rock) כמו שהם קוראים לו באופן מאורגן. זה נראה ככה:
Open Water Swim Training Alcatraz
2.3 ראיון רדיו עם טרי לוכלין. במהלך חודש ינואר טרי לוכלין התראיין לתכנית רדיו העוסקת בספורט הטריאתלון. תוכלו לשמוע את לוכלין מדבר על הגישה של TI למים פתוחים ואיך היא מיושמת לחלק השחייה בטריאתלון. בהמשכה של אותה תכנית תוכלו לשמוע את הסופר דניאל קוייל שכתב את הספר קוד הכישרון שבעטיו כתבנו סדרת מאמרים שהתפרסמה בניוזלטר של ינואר.
2.4 סיפור על ניסיון צליחת תעלת למאנש. הסיפור ישן, בן 30 שנה, אבל עדיין מקסים. מתחיל כמו סיפור אמריקאי אבל נגמר כמו סיפור מהחיים. 

2.5 משוגעים צאו מהמים! שלושה ימים בשלושה ימים. נסגר מעגל גדול ונפתח מעגל גדול יותר… בתחילת ינואר התפרסמה כתבה על הפרויקט ב- Ynet – להנאתכם:
משוגעים צאו מהמים!

3. דוגמאות וידאו לביצוע תרגילים. מצורפים מספר לינקים לקטעי וידאו בנושאים שונים לתרגול עצמי:
3.1 ללמוד טכניקה מהגדול מכולם. לא תשכנעו ולא נשתכנע – אנחנו נחושים: שחיין ה- Freestyle הטוב בכל הזמנים היה ועדיין איאן ת'ורפ. לפני מספר שנים ת'ורפ הפיק DVD הדרכה על שחיית חתירה שנקרא Beneath the suit. בקטע הוידאו הרצ"ב, ת'ורפ סוקר 5 אלמנטים חיוניים לשחיית החתירה:
The Stroke
3.2 טכניקת נשימה. הנשימה היא מרכיב בעייתי אצל מרבית השחיינים החובבים. פעולת השחייה דורשת קואורדיניציה גם ללא שימת לב לדרך הנשימה, ושחיינים רבים אינם יודעים מתי ואיך לנשום. רצ"ב תרגיל טוב לתרגול נשימה יעילה: Freestyle – Shoulder Breath. בנוסף, מצורף לינק למאמר שנכתב עבור Ynet על נשימה נכונה: איך לנשום נכון במים.
3.3 לצמצם התנגדות במים. בעוד ששיטת לימוד ואימון השחייה הקונבנציונלית עוסקת בעיקר באיך לשחות מהר במים דרך מקסום הגריפה והשימוש בכוח, עבור שחיינים חובבים נכון יותר להתמקד על צמצום ההתנגדות/גרר במים. ככל שגוף הנע במים יהיה צר וארוך, כך הוא יהיה מהיר יותר (תוכלו למצוא באתר TI את
ההסבר). בתרגיל הרצ"ב מתרגלים צמצום התנגדות תוך שימת דגש על הכתפיים:
Swimming – Freestyle – Narrow Your Shoulders

4. מבצעים מיוחדים.
4.1 Total Immersion במבצע מיוחד לגולשי שוונג. בחודש הקרוב TI מציעה לגולשי
שוונג שיעור ראשון בשווי 160₪ במתנה! המבצע לפרק זמן מוגבל.
4.2 מבצע מיוחד לטריאתלטים ולחברי שוונג. בחודש הקרוב נציע קורס מיוחד לטריאתלטים שמתקשים בשחייה. הקורס יסייע רבות בשיפור מהירות השחייה, בתרגול והדרכה של מיומנויות מים פתוחים ועוד. פירוט לגבי המבצע יישלח בנפרד בדוא"ל למנויינו.

5. עמוד החדשות באתר TI. אנחנו מעדכנים את אתר TI כמעט מידי יום. כדי לעקוב אחרי כתבות והודעות שונות אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את עמוד החדשות באתר.

6. שיעורי הדגמה. מאז ש- TI נוסדה בישראל, אנו מקיימים שיעורי הדגמה כדי שמתעניינים יוכלו להתרשם על באופן אישי מאיכות ההדרכה וההצלחות שניתן להגיע אליהן אפילו בשעה של הדרכה במים. מידי חודש אנו מקיימים שיעורי הדגמה בבריכות שונות. להלן מועדי שיעורי ההדגמה בפברואר:
6.1 קאנטרי רמת השרון. שיעור הדגמה הקרוב ייערך ביום ראשון ה- 7.02.10 בשעה 19:00.

6.2 הולמס פלייס בגרנד קניון חיפה. שיעור ההדגמה הקרוב ייערך ביום רביעי ה – 10.02.10 בשעה 20:00.

6.3 היישוב נופית. שיעור ההדגמה הקרוב ייערך ביום שישי ה – 12.02.10 בשעה 12:00.

7. מדיה חברתית/קהילת TI. אנחנו עושים שימוש נרחב במדיה חברתית על שלל אפשרויותיה. לנוחותכם, מצורפים לינקים לחלק מהפלטפורמות החברתיות שלנו:
7.1 ערוץ TI ישראל ב- YouTube. אנחנו שמחים לספר לכם שבחודש האחרון הערוץ שלנו ב- YouTube באנגלית מתקרב לסף מיליון צפיות וממוקם במקום ה- 57 מבין הערוצים הכי נצפים בישראל בכל הזמנים ובמקום ה- 61 במספר המנויים. לנוחותכם, רצ"ב לינק גם ערוץ YouTube בעברית.
7.2 קבוצה חדשה ב- Facebook. בחודש האחרון הקמנו
קבוצה חדשה בפייסבוק – אתם מוזמנים להצטרף!
7.3 ערך טוטאל אימרז'ן בויקיפדיה. בחודשים האחרונים שקדנו על כתיבת ערך ל
טוטאל אימרז'ן בויקיפדיה. נשמח אם תבקרו, תשנו/תוסיפו וכד'.
7.4 פורום TI. אין כמו עצות מכאלה שכבר מנוסים וחוו את כל התסכולים, הבעיות והמשברים. בכל בעיה או שאלה, אנא תשאלו אותנו באמצעות
פורום TI ב- Ynet.
7.5 ערוץ ב- Flickr.
ערוץ TI ב- Flickr מכיל שלל תמונות של תלמידים, מדריכים, ילדים, אימונים, אימוני ים, מים פתוחים ועוד. הערוץ מתעדכן בתמונות חדשות לפחות אחת לשבוע.

כמו תמיד, מעודדים אתכם לשאול עוד ועוד שאלות במייל או בטלפון למשרדים: 03-5400710.

חודש רפוי.קום!!!
צוות TI