צליחת הלמאנש בשליחים. הקבוצה

פורסם ביום רביעי, 13/10/10
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

שישיה שהפכה לחמישיה

היינו צריכים להיות שישיה. משחה שליחים רשמי של חציית התעלה כולל שישה שחיינים. על זה התכווננו. שלמה, עומר, אבישי, עמי, עוזי ואני. בשל מגבלות משפחתיות, עוזי תשובה, שהיה אמור להגיע יום-יומיים לפני הצליחה ולשחות בתעלה ללא איקלום לקור, נאלץ לבטל את השתתפותו כמה ימים לפני הגעתו המתוכננת. חבל גדול! עוזי הוא חבר קבוע במסדר והשתתף בכל טרלול שהגיתי עד כה. נוכחותו לעולם משרה ביטחון ואווירה טובה. חבל גדול…
מעבר לצער והאכזבה שלנו, הבלת"מ הזה לא הוסיף לנו שעות שינה. זה אומר 'שהנטל' יתחלק עכשיו בין 5 שחיינים. שזה אומר שכל אחד מאיתנו ישחה יותר זמן ומרחק ושזמן ההמתנה בין מקצה למקצה יתקצר מ- 5 שעות התאוששות ל- 4 שעות.
פנטסטי.קום.

מתמטיקה גבוהה

הגיל הממוצע – 48
שניים מאיתנו עברו את ה- 50
אבישי הוא גם החציון וגם הממוצע – 48
אחוזי שומן – מכובדים מינוס
עומר ואבישי התחילו לשחות רק ב- 2009
שלמה שוחה למעלה מ- 40 שנה
עמי שוחה להנאתו למעלה מ- 20 שנה
גדי התחיל לשחות לפני 7 שנים
טמפרטורת מימי התעלה – 16.5
פחות מ- 8 טבילות התאקלמות
צלחנו בזמן של 11:47 שעות
כל אחד מאיתנו שחה שני סבבים של שעה (גדי ועמי – עוד שעה בונוס אבל מי יספור אם לא אני)
6 שעות שחייה באור יום
משך שהייה רצוף על הסיפון – 4 שעות
בשעה 12:46 התחלנו לשחות
6 שעות שחייה בחושך
עמי עלה על חופי צרפת ב- 00:33
ב- 28 לספטמבר 2010
2.5 שעות הפלגה חזרה מצרפת לנמל דובר
60% מאיתנו למדו TI ושחייני TI מובהקים
1 סירת ליווי
2 סטיקלייטים (אחד על הכובע והשני מחובר בסיכת ביטחון לבגד הים מאחור)
2 שנים ותק במים פתוחים
1 בגד-ים
1 כובע-ים
1 חורף של שחייה ללא חליפות
נותנים 110%
לוקחים 1 בשביל הקבוצה
2 קיבוצניקים לשעבר
2 טייסים
1 אלוהנו

מדהים

עומר ואבישי בעצם התחילו עם שחייה ב- TI לפני קצת יותר משנה. בשלהי 2009 הם התוודעו למים פתוחים. שנה אח"כ הם חצו את התעלה. אם זו לא הוכחה ש- TI עובד, אני לא יודע מהי הוכחה.

פנטסטי

זו המילה ששלמה וגם עומר השתמשו בה הכי הרבה פעמים בזמן שהייתנו בדובר. הכל פנטסטי: ארוחת הבוקר (למרות שהיא לרוב הייתה רחוקה מזה), טמפרטורת המים, הגשם, הקור, האוכל, המגורים, השתיה, הג'לים, ה- Maxim, המכונית, האנשים, האיזור. הבנתם…
די מיאש לנסוע עם אנשים כאלו כשעמוק עמוק בפנים אתה יודע שהמילה האחרונה שבא לך להוציא מהגרון היא פנטסטי. בעיקר בכל מה שקשור למים…
אבל זה היה ה- State of Mind של הקבוצה ואי אפשר היה להילחם בזה. ניסיתי. יודעים מה? "תחשוב טוב – יהיה טוב" זו לא רק סיסמה. זה עובד ועבד לנו…

סיר לחץ

הצליחה לא מתחילה כשהשחיין הראשון מתחיל לשחות. היא מתחילה הרבה לפני. בציפייה, בהמתנה, ביכולת לשלוט במוח שלך ולייצר מחשבות חיוביות ואופטימיות. כאלו שיגרמו לך להאמין שלצלוח את התעלה זה אפשרי. Doable בלע"ז.

למה סיר לחץ?

– הטמפרטורה בדובר צנחה כל יום בשתי מעלות. בשיא המערכת טמפרטורת המקסימום הייתה 10. זה לא גורם לך להאמין ששחייה בלילה קפוא זה משהו שממש, אבל ממש קטן עליך.
– ההתמודדות עם הכניסות למים והיכולת לשאת שעה במים הקרים הייתה מאתגרת מאוד.
– טמפרטורה חיצונית הולכת ויורדת בליווי משבי רוח ערים זה מתכון בטוח לטבילות טראומטיות. לכל אחד מאיתנו היו כאלו.
– שמענו כמות גדולה, גדולה ממה שצריך לשמוע, של סיפורי כישלון וסיפורי צליחה הירואים. זה לא הפיתרון הכי טוב שאני מכיר להפגת מתח.
– חוסר וודאות תמידי לגבי מועד הצליחה, אם בכלל.
– החשש ממחלת ים שתגרום לנו להקיא את הנוזלים והאנרגיה על הסיפון וכתוצאה מכך תפקוד חלקי של כמה מאיתנו 'קצת' מלחיץ.
– העובדה שעוזי לא ישתתף.
– הראש משחק משחקים. יש לא מעט זמן פנוי למחשבות שליליות.
– הערבות ההדדית או נכון יותר – שותפות הגורל ביננו, חברי הקבוצה, מיצרת לחץ שלא לאכזב ולהכשיל חברים.
– שחייה בלילה. כל מילה מיותרת…

דינמיקה

חשוב לציין שמאחורנו, כחבורה, יש לא מעט אימונים משותפים בים ובבריכה. את הדינמיקה הקבוצתית במסע שלנו היה צריך לתעד בצורה מקצועית יותר. התפתחה דינמיקה טובה מאוד: תומכת, מפרגנת ומלאה בהומור. התפתח הווי משותף, הומור משותף וז'רגון משותף. למרות השוני האישיותי והפרש הגילאים, נדמה כאילו שנקודות המפגש לחיבור אמיץ וחזק תוכננו כך מראש. צוות מגובש. נו שיט. מזל גדול!

ספונטני עם חוש הומור

חוש הומור הוא כלי. קרדום לחפור בו. הוא מסייע להפיג מתח, לייצר אווירה טובה וחיובית ודרך מצוינת להעביר שעות המתנה. Garbage Time. אפשר לומר שצחוק הוא לא היה מרכיב שחסר לנו בדובר. צחקנו המון. כמו ילדים. משטויות. בעיקר שלי.
עד שהגיע מועד הצליחה שלנו, ידעתי לא מעט מונחים מתחום הטיסה וקרבות אוויר הודות לעומר ולאבישי. מה שאפשר לי ללהג מונולוגים ארוכים שמכילים תיאורים, המון מונחים מקצועיים והדגמות עם הידיים. לקול מצהלות שאר החבורה.

Give & Take

אני חושב שחזרתי על המשפט הזה יותר מ- 100 פעמים במהלך היומיים שקדמו לצליחה. בכל מיני סיטואציות. בשלב מסוים זה גם התחיל להצחיק:
You give 110% and you take one for the team
חיקוי של מונולוגים של שחקני כדורסל/כדורגל בסיום משחק… חוש הומור עם ניחוח בטעם העיר דובר.

תיעוד ועדכונים בזמן אמת

אני יודע שלא מעט עקבו אחרנו באמצעות האתר, הפורום והדף שלנו בפייסבוק. החלטתי שעדכונים מהשטח יהיו בצורה של וידאו שעדיף כמובן מטקסט ותמונות. מסתבר שעצם העיסוק שלנו בצילום, בעריכה ובהפקה של הסרטונים, סייע לנו לשמור על ענין ולמלא חלונות של זמן מת והמתנה למועד הצליחה שלנו.
רובנו שלחנו את הלינקים לקליפים ביוטיוב לכל חברנו והתגובות רק עודדו. ככל שעבר הזמן התמקצענו יותר והסרטונים, לדעתי, הפכו טובים יותר.