נושא: הכל

אימון שחייה למתחילים

פורסם ביום חמישי, 11/4/19
מאת gadi

למה כדאי לשלב אימון שחייה בתכנית האימונים?

כדאי מאוד לשלב אימוני שחייה בתכנית האימונים! יש לכך שלוש סיבות מרכזיות: ראשית, ניתן לעבוד על קבוצות שרירים שונות לאורך זמן וללא חשש פציעה. שנית, ישנו גיוון רב במהלך האימון מאחר ויש לשלב סגנונות שחייה שונים כדי לפתח קבוצות שרירים שונות, כל סגנון עובד על קבוצת שרירים אחרת. שלישית, אימוני שחייה משפרים באופן ניכר את פעילות מערכות הגוף השונות ולכן משפרות ביצועים גם בפעילויות אחרות, כמו ריצה או רכיבה.

איך מתחילים? – מה צריך לבדוק לפני שמתחילים, איך בוחרים בית ספר מקצועי, איזה ציוד צריך לרכוש ועוד.

הדבר הראשון שצריך כדי להתחיל הוא להציב מטרה אישית, למשל לשחות למרחקים ארוכים, להוריד במשקל או להשתתף בטריאתלון. אחרי שיש מטרה לנגד ענינו, יש לחפש מסגרת מקצועית המציעה אימון שחייה למתחילים, שתעזור להשיג בצורה בטוחה, מקצועית ונכונה את המטרה. מסגרת כזו תכוון ותלווה אותך לאורך כל הדרך ויהיו בה מאמנים מקצועיים, מנוסים וקשובים שיבנו תכנית אימונים מסודרת ויהיו רתומים למטרה וערניים לצרכים שלך.

דבר חשוב לא פחות הוא בחירת בית הספר לשחייה, שיעניק תמיכה היקפית ויעזור לך להתמיד באימונים. יש להתחשב בגורמים שונים, כמו מספר המתקנים בהם מתבצעים שיעורים, כדי יהיו קרובים למקום המגורים או לעבודה ובאופן כללי נגישים להגעה, והשעות בהן קיימים שיעורים, כך שיהיה מספיק היצע שיתאים ללוח הזמנים האישי.

בבחינת הציוד הנדרש, יש לרכוש שק ציוד לשחיינים הכולל בתוכו פולי, כפות, סנפירים וגלשן, כאשר השימוש בציוד משתנה בהתאם למטרת האימון. השלב הראשוני הציוד משמש לשיפור הסגנון ולחיזוק הלמידה, ובשלבים מתקדמים יותר הציוד עוזר לשפר את מרכיבי הכושר, כמו למשל את מהירות השחייה.

איך לשלב את האימון שחייה בחיי היום יום?

אחרי שקבענו לעצמנו מטרה ומצאנו מסגרת המתאימה לנו, מומלץ לשלב אימוני שחייה לפחות שלוש פעמים בשבוע. מסגרת קבוצתית עם מאמן יוצרת מחויבות והתמדה לאורך זמן, יחד עם הערך שבקבלת דגשים מקצועיים לשיפור הטכניקה והסגנון.

תגיות: