נושא:

גוף מושלם, החלל השלישי, מוצא של כבוד וצילומים מוצלחים

פורסם ביום שישי, 9/1/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
שחיינים ידועים ככאלה הניחנים בגוף על גבול המושלם (בעיקר גברים אבל שימו לב לאמנדה בירד). כידוע FINA, התאחדות השחייה העולמית, החליטה ב- 2005 להפוך את משחה ה- 10 ק"מ למקצה אולימפי ובבייג'ין 2008 שחו טובי השחיינים בעולם את המרחק.

אמפריות נופלות לאט
גראנט האקט, שחיין אוסטרלי מחונן, אלוף העולם ל- 1,500 מטרים שמתחרה גם במרחקים ארוכים במים פתוחים, שחה במאי 2008 בספרד כדי לעשות את הקריטריון האולימפי לקראת בייג'ין 2008. היה לו משחה לא מוצלח ולמחרת התפרסמה תמונה שלו לאחר המשחה באחד מהעיתונים האוסטרליים. כמו שניתן לראות התמונה לא מחמיאה בלשון המעטה… המשחה הלא מוצלח בתוספת התמונה הביאו גל של ביקורת על השחיין האגדי. מסתבר שיש סיבה טובה לתמונה ולמימדיו 'החדשים' של האקט.

החלל השלישי או ה- Third Spacing
הסיבה לתמונה הלא מחמיאה של האקט היא בשל תופעה שגורמת לגוף להתנפח אחרי מספר שעות של שהייה במים. לתופעה קוראים Third Spacing – נוזלים חוץ תאיים מפעפעים מכלי הדם ומצטברים בגפיים, שרירי הבטן והמוח. סביבת מים מלוחים לא בדיוק מסייעת לתופעה וגורמת לגוף להתנפח בדיוק במקומות הלא נכונים. ניתן לקרוא הסבר פיסיולוגי מפורט יותר כאן.

עצות מעשיות
אז אם אתם הולכים לשחות למרחק ארוך או לשהות במים מעל שעתיים – תדאגו להצטלם לפני המשחה. ואם עליתם במשקל בכמה קילוגרמים שיושבים לכם טוב באזור הבטן, תמיד אפשר להאשים עלייה במשקל בשהות ממושכת במים – עוד סיבה טובה לאימונים ארוכים 🙂

בסרטון: הסיקור העיתונאי על גרנט האקט והתמונה המפורסמת. לא הוגן כלפיו… בעיקר כשהביקורת נובעת מבורות.