נושא:

חדשות TI – ניוזלטר אוקטובר 2009

פורסם ביום חמישי, 8/10/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

שלומות לכולם!

1. קבוצות המאסטרס – תכנית אימונים אוקטובר 2009. החודש נמשיך להעלות עומסים לקראת עונת התחרויות. הקישו כאן לתכנית האימונים החודשית בקובץ PDF. הקישו כאן למעבר למקרא התוכנית.

2. שחיית מים פתוחים.
2.1 שלושה ימים בשלושה ימים. כפי שפרסמנו בניוזלטר הקודם, ב- 23-25 בספטמבר, יצאה קבוצה של כ- 15 שחיינים לאתגר לא פשוט שיזמנו: שחייה בשלושה ימים (כינרת, הים תיכון וים סוף) בשלושה ימים (יום אחרי יום) כשבכל ים שחינו 10 ק"מ! ובכן… עשינו את זה!!! הנה שלל סיכומים של כמה משחייני החבורה ודיווח בבלוגים המובילים של שחיית מים פתוחים בנושא:
שלושה ימים בשלושה ימים – אנחנו על המפה
שלושה ימים בשלושה ימים – חוויה של פעם בחיים (אור טיברג)!
שלושה ימים בשלושה ימים, עומר בר מסכם
שלושה ימים בשלושה ימים, אלי פרידמן – סיכום אישי
שלושה ימים בשלושה ימים, חנן אולנר – סיכום קצרצר
שלושה ימים בשלושה ימים – ישראל (שוב) על המפה
בימים הקרובים נפרסם עוד רשמים של השחיינים – עקבו אחרי הבלוג ועמוד החדשות באתר אז: Stay tuned כמו שאומרים…
2.2 שחייה לילית. מה הקשר בין שחייה לילית, ירח מלא, ט"ו באלול, מדונה ולהקת REM? גדי כץ כתב על זה
כאן.
2.3 מים פתוחים זו אהבה! מדריכת TI
אור טיברג כתבה על מים פתוחים: התאהבות בשחייה בכל פעם מחדש.
2.4 אתגר מים פתוחים לא אנושי. הפעם בחרנו לשתף אתכם בלינק לסרטון מעורר השראה על אתגר יוצא דופן בשחיית מים פתוחים: לשחות קילומטר בקוטב הצפוני במים בטמפרטורה של 4- (מינוס, קראתם נכון) מעלות:
Lewis Pugh swims the North Pole
2.5 תמונות מאימוני ים של TI. בחודשים אוקטובר ונובמבר הים הוא פשוט נפלא: אין זרמים, גלים וברוב הזמן הוא חלק כמו מראה. פשוט תענוג. אנחנו רוצים להזכיר לכם על אימוני הים שלנו וכדי שתפתחו קצת חשק, אתם מוזמנים לצפות בתמונות מהאימונים.
2.6 סרטון מים פתוחים. מדריכי TI אבי לוגסי, אור טיברג ומיכאל זילברמן שהו באילת לאחר אתגר שלושה ימים בשלושה ימים והספיקו לצלם ולערוך
סרטון מדליק. תהינו!

3. דוגמאות וידאו לביצוע תרגילים. ביצוע של תרגילים (Drills) הוא קריטי כדי לשפר את הטכניקה/סגנון השחייה. התרגילים מאפשרים בידוד של אלמנטים שונים במחזור השחייה כך שניתן להתמקד בניואנס קטן ולבצעו שוב ושוב ללא הפרעה. גם מאסטרים גדולים של אומנויות לחימה ותלמידי זן מתרגלים את התנוחות הבסיסיות שוב ושוב. התרגול משמש מעין מכשיר כדי להתמודד עם הדחף והתסכול של התלמיד לעשות דברים 'בדרך שלו'. להרחבה בנושא קראו כאן. מצורפים שני סרטוני הדרכה:
3.1 תרגול אורך תנועה, יעילות ומהירות. מצורפים לינקים לשלושה סרטוני הדרכה במאמץ למצוא מהירות אופטימלית, כזו המשלבת אורך תנועה ותדירות תנועה. הסרטונים מרתקים והנושא בדמנו:
Freestyle – Discovering Efficiency Step 1
Freestyle – Discovering Efficiency Step 2
Freestyle – Discovering Efficiency Step 3
3.2 שחייה עם שותפים. לשבור את השגרה זה חשוב. מצורף סרטון לעבודה עם השותפים שלכם באימונים. לצפייה בסרטון הקישו כאן.
3.3 בעיטת דולפין. מייקל פלפס משתמש בבעיטות דולפין מדהימות בסיבובים ובזינוקים. אחרים קוראים לזה הסגנון החמישי – לשחיין המודרני זהו נשק יום הדין. לשחיין החובב בעיטת דולפין יכולה לסייע רבות בחיזוק שרירי הליבה (בטן, גב, גב תחתון ועוד). מצורף לינק
לסרטון יפיפה וכן סרטון הדרכה שהכנו בשנה האחרונה. לצפייה בסרטון הקישו כאן.

4. שחייה, Mastery וארבעה סוגים של סוסים. Mastery היא תהליך במהלכו פעולה שהייתה בעבר קשה הופכת להיות קלה יותר ונעימה יותר ע"י תרגול. יש מעט אנשים שיש להם כישרון לשחייה. יש הרבה יותר כאלה שלא ניחנו במתת אל זו. עבור האחרונים, תרגול מוקפד הוא הדרך לשחייה מהירה יותר. על הקשר בין שחייה, Mastery וסוסים תוכלו לקרוא כאן.

5. עמוד החדשות באתר TI. אנחנו מעדכנים את אתר TI כמעט מידי יום. כדי לעקוב אחרי כתבות והודעות שונות אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את עמוד החדשות באתר. מצורפים לינקים לשלושה מאמרים נבחרים:
שחייה ומחשבות על השנה שחלפה
Carpe Diem, ריקודים ושחייה
סיפורי שחייה

לקבלת מדבקת TI שקופה לרכב – אנא פנו למשרדי TI או בקשו מהמדריך שלכם. כמו תמיד, מעודדים אתכם לשאול עוד ועוד שאלות
במייל או בטלפון למשרדים: 03-5400710.

ולא שכחנו – יומולדת שמח למדריכת TI אור טיברג!

חודש רפוי לכולם,
צוות TI