סיכום טוטאל בלאק ג'ק פרק 6: המסלול

פורסם ביום חמישי, 8/7/10
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

GPS

אז ככה. בכובע הים של עמי גינזבורג התחבא שעון גרמין לאורך שני שלישים מהדרך. למי שלא נחשף לכלי המדהים הזה (וכאן המקום להודות לרענן כהן שהראה לי מה הוא יכול לעשות), שעון הגרמין הוא גם GPS. טריאתלטים, אנשי ברזל, רוכבי אופניים ואצנים עושים בו שימוש בעיקר בריצה ורכיבה. השעון עמיד במים אבל במים הוא לא מצליח 'לדבר' עם הלווינים ולכן כשעונדים אותו על פרק כף היד, הנתונים שמתקבלים מעוותים.
אבל, אם ממקמים אותו בכובע הים, ה- GPS עובד ומתקבלים נתונים מדהימים כמו מסלול שחייה מדויק, מהירות שחייה, מרחק וכו'. הבעיה היחידה היא שקשה לראות את הנתונים בזמן אמת כי כדי לבדוק את המרחק והמהירות יש להוציא השעון מהכובע ים. מה שכן, בכל הפסקה ניתן לשלוף השעון מהכובע, להביט במרחק המצטבר ולהסיק נתונים כמו מהירות/קצב וכו'.

אופטימיות

החל מההפסקה השנייה, בדקנו עמי ואני את השעון כדי לבדוק מה המרחק ששחינו. משום מה, בלחיצה על הכפתור שאמור היה לתת את מרחק השחייה, השעון לא עבד והפך לחסר תועלת. עמי 'שסחב' את השעון על ראשו לא אמר נואש והמשיך לשחות לאורך רוב הדרך. בשלב מסויים עמי התייאש והעביר אותו מהכובע ליד כשהוא עדיין פועל. עמי כיבה אותו רק כשהיינו קרובים מאוד לסוף.

מסלול

יומיים אחרי היום הארוך ביותר מצאתי זמן להתעסק עם השעון. להפתעתי גיליתי שיש לנו דטה. שימו לב כמה מדויק הגרמין בחלק שהיה על הכובע. כשהיה על היד, זה שיבש את התוצאות אבל נותן כיוון כללי את הדרך שעשינו (קבוצה B). בחישוב לפי מד המרחק של Google Earth (הקישו על האופציה בתחתית המפה) ניתן לראות ששחינו כ- 21-22 ק"מ.

קבלו לינק רפוי:

https://connect.garmin.com/activity/37760968
הקשה על אופציית ה- Player (מעל למפה) מומלצת…

D7-A9-D7-97-D7-99-D7-99-D7-94-TI-D7-A9-D7-9C-D7-95-D7-A9-D7-94-D7-99-D7-9E-D7-99-D7-9D-4