נושא:

על אנורקסיה וצמיחה Take One

פורסם בשבת, 20/12/08
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
סרטנים
אני רוצה לחלוק תובנה מעניינת של ווטצקין מעולם החי: הסרטן בתמונה נקרא Hermit Crab. בעברית: סרטן הנזיר. חיה מיוחדת. לסרטן הזה אין שריון והוא מאמץ לעצמו קונכיה/צדפה בכל פעם שהוא גדל מעבר למימדי הקונכיה הקבועה שלו. במהלך חייו, הסרטן מוצא עצמו מספר פעמים בשלב שבו הוא צריך להחליף בית/שריון כשהוא הופך קטן מידי למימדיו.

על החיים ועל המוות
לכן כל סרטן נזיר עובר מה שנקרא – רגע של אמת: הוא צריך לזנוח את הבית שלו ולחפש בית חדש וכל זאת כשאין לו הגנה והוא חשוף למתקפות של טורפים. ליצור הזה יש מנטליות של גדילה/צמיחה (Growth): למרות שמאוד נוח להישאר בבית הישן, הסרטן בכל זאת גדל ומחליף בית עם כל 'חוסר הנוחות' שבאה עם המעבר. אם אפשר לכנות חוסר נוחות כאפשרות שיצור גדול ממך עלול לאכול אותך בעודך בחיים. אבל הוא הולך על זה. אין התלבטות ובלי חיבוטים.
להגדיל ב- 1.90 ש"ח? הקישו כאן כדי לצפות בסרטון של סרטן נזיר 'עובר דירה'.

ראיתם פעם סרטן אנורקסי?
הטבע חזק מכל שיקול, סרטן הנזיר לא מרעיב את עצמו כדי להישאר בבית הנוכחי שלו עם כל 'חוסר הנוחות' הנלווית למהלך. אם חושבים על זה, בעצם דרך הטבע היא לבחור בצמיחה והתפתחות. עניין של הישרדות.

למה הנשים הן הגזע החזק
פגשתי לא מעט תלמידים פוטנציאלים שהחליטו, בפראפרזה על ה- Hermit Crab להרעיב את עצמם – תלמידים עם מבנה אישיות אנורקסי. ב- TI אנו מתחילים עם כל תלמיד, ללא קשר לרמתו, מהבסיס. אין יוצאים מהכלל. זה אומר לא לשחות בסגנון הישן ולתרגל לאט את התרגילים הבסיסיים.
עבור רוב הגברים זו משימה על גבול הבלתי אפשרית. משהו בגנטיקה לא נותן לנו לאפשר לשכן במסלול לשחות יותר מהר מאיתנו. גם לא לאלה השוחים במסלול ליד. לא כל שכן לאישה. נקודה. העובדה ששלחו אותך בחזרה לבריכה כדי לתרגל לאט ועוד לראות את כל השחיינים שאתה רגיל לעקוף שוחים מהר ממך היא מכה מאוד קשה לאגו. והרי אי אפשר לקחת למסלול את כל סמלי הסטטוס שמעידים כמה אתה תותח. אפילו את המפתחות של הג'יפ לא ניתן לקחת למים. מה נשאר אם לא לנצח את השכן למסלול?