נושא:

שחייה – איך לבצע תרגילים (קליפים חדשים) – חלק I מתוך II

פורסם ביום שישי, 26/6/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

אלוהי הזמן והמוזות
כבר כמה חודשים לא היה לי זמן לצלם (ובעיקר לערוך) סרטוני הדרכה. מסוג המשימות שדחיתי משבוע לשבוע, מתעצל להיכנס לפרויקט 'שותה זמן' כזה. אבל… בשבועיים האחרונים, בשני ימי שני האחרונים ליתר דיוק, אלוהי הזמן והמוזות האירו לי פנים ואפילו פרופ'
אבי לוגסי ניאות לפנות זמן יקר מסדר יומו העמוס (בלי ציניות) בשבילי ולכן התאפשר לי לצלם כמה קליפים כדי להכין מספר סרטוני הדגמה/הדרכה.

מה חסר?
אלו סרטוני הדרכה חסרים באתר שלנו? כמובן שלא מעט. ובכל זאת, אני תמיד נזכר בקבוצות המאסטר וההכנה למאסטרס שלנו והצורך האמיתי להדגים במים ומחוץ למים את התרגילים השונים וכיצד לבצעם נכון (הכל יחסי). החלטתי לצלם את עצמי מבצע תרגילים שמתאמני הקבוצות ותלמידנו מתבקשים לבצע. וידאו הוא הכלי האולטימטיבי ללימוד עצמי…

זכויות יוצרים ופחד 'מהמערכת'
זה הקטע הטריקי. קיימים DVDs שונים בהוצאת TI שמדגימים, מסבירים ומפרשים את רצף התרגילים, פרי מוחו הקודח של לוכלין. העלאה סרטוני הדרכה על ביצוע התרגילים לרשת, בעצם, מהווה הפרת זכויות יוצרים ופגיעה פיננסית בחברה ובמדריכים שונים בכל העולם… והרי לי אין לי עניין בזה… החלטתי להתפשר. אני אעלה סרטוני הדגמה בלי פירושים והסברים.

אז מה היה לנו?
עד כה הצלחתי לערוך ארבעה סרטונים ועוד שלושה ממתינים בחדר העריכה. אני מקווה שבימים הקרובים אצליח לערוך ולהעלות לרשת גם סרטונים על שריטת מים, שחייה עם אגרופים ותרגיל לסגנון הגב.
אלה הסרטונים שכן הצלחתי לערוך ולהעלות (שמות התרגילים השתנו ב- DVD האחרון ובחרתי להשתמש בשמות החדשים):
1. SpearSwitch (בעבר UnderSwitch). בתרגום לעברית תרגמנו 'החלפות כידון' (אם למישהו יש הצעה אחרת יתכבד ויציע כי אני פשוט לא מצאתי) – החלפות ידיים מתחת למים עם נשימה (יורם ויון מתים על התרגיל):

לצפייה באיכות גבוהה הקישו כאן.

2. ZenSwitch (בעבר ZipperSwitch). שחייה כשכפות הידיים מתחת למים. שימו לב – כל כף היד לאורך כל משך החזרת היד. אם תבצעו את התרגיל נכון, הקצב, ה- Stroke Rate, אמור להיות איטי בשל התנגדות המים:

לצפייה באיכות גבוהה הקישו כאן.

3. רפיון בקצבים שונים. ניסיתי לשחות הכי רפוי שאני יכול בקצבים שונים וצילמתי. לא ניסיתי להאריך ולהימתח יתר על המידה אלא הדגש היה מינימום מאמץ ומקסימום רפיון (כתבתי לא מעט על הנושא ראו כאן וכאן). זה מה שיצא:

לצפייה באיכות גבוהה הקישו כאן.

4. סרטון 'אווירה'. בכל שנה אני מצלם את הטכניקה שלי למזכרת. הנה זו של קיץ 2009: