נושא: הכל

שחייה – שני תרגילים חדשים

פורסם ביום חמישי, 23/7/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

Practice Makes Perfect


בארה"ב המשפט הזה הוא שם נרדף לתרגול, חידוד ושיפור. הרעיון הכללי הוא שככל שמתרגלים יותר, הופכים לטובים יותר (The more you practice, the better you will become). בשחייה, המשפט הזה עושה הרבה שכל. מאמן השחייה הנודע ריצ'רד קוויק (
Richard Quick) שהיה שלוש פעמים המאמן האולימפי של נבחרת השחייה של ארה"ב מציע נוסח שונה:
Perfect Practice Makes Perfect
קוויק טוען שיש לא מעט שחיינים שמבצעים תרגילים (Drills) רק כי המאמן אמר. מבלי להשקיע פוקוס ומחשבה במהות התרגיל ובביצוע מושלם. לטענתו, תרגול ללא כוונה להשתפר לא הופך אף שחיין למבצע מושלם. מה שהופך שחיין לשחיין מעולה זה תרגול מושלם – Perfect Practice.

ואם כבר בתרגילים עסקינן, רצ"ב עוד שני סרטוני הדגמה שהכנו לביצוע שני תרגילים:
1.Catch/תפיסת מים. חלק גדול ממאמני השחייה בעולם טוענים שהחלק הכי חשוב בגריפה הוא ה- Catch. אם לא מתחילים את ה- Catch נכון, רוב הגריפה שלאחר מכן לא 'שווה' הרבה. לפי TI, יש לעגן את הידיים היטב לפני כל גריפה כדי לתפוס מים עומדים עם מינימום בועות אוויר (Still Water) בכף היד ולאורך הזרוע (Arm Full of Water לעומת Hand Full of Water). דרך טובה לתרגל תפיסת מים היא להפנות את כל כף היד במאונך לקרקעית הבריכה – מצ"ב סרטון הדגמה:


2. SpearSwitch עם כפפות FistGloves. לאחרונה אני מוצא את עצמי מתרגל לא מעט SpearSwitch עם ובלי כפפות. גיליתי שהתרגיל הזה מתאים ותורם מאוד לכל הרמות: גם לשלב לימוד טכניקת השחייה הבסיסית וגם לשחיינים מתקדמים וברמה גבוהה. כמו בכל תרגיל הרעיון הוא לבודד מספר קטן של ניואנסים כדי לחזור שוב ושוב על התנועה הנכונה. התרגיל נועד להטמיע את תנועת הירכיים והאגן הנכונה ולרתום אותם לתנועת הגוף ובכך להרוויח מומנטום ותנופה של הגוף קדימה מהיד הנכנסת. דגשים: עבודה עם הירכיים/אגן, מתיחה ועיגון ידיים נכון: