נושא:

שחייה: שלושה ימים בשלושה ימים – פרטים חדשים

גדי כץ
פורסם ביום חמישי, 6/8/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

שבוע מיוחד
שבוע מיוחד עבר עליי בכל מה שקשור לאירוע המטורלל הממשמש ובא.
האמת, לא התכוננתי לזרם המיילים שהפתיע אותי בימים האחרונים. בקצב של 2-3 ביום, עוד ועוד אנשים תפסו אותי לא מוכן – משהו בסגנון של: "הי גדי, כל הכבוד על היוזמה, שכנעת אותי – החלטתי להגיד למה לא? מה עושים עכשיו? תן עוד קצת פרטים. אני בכל מקרה בפנים". ככה נראה מייל טיפוסי. לא מעט נשים, שחייני עבר ושחייני ים. תענוג.

אם כל מי שיצר קשר רציני (וזה בהחלט נראה ככה), נכון לעכשיו אנחנו כבר קבוצה של כ- 20 איש שמתכוונים לעשות את כל האתגר. אני לא לוקח בחשבון כאלה שהביעו רצון לשחות חלקים ממנו (שזה בעיקר תלוי במגבלות לוגיסטיות).

מתי
התאריכים סגורים: בימים רביעי, חמישי ושישי: ה- 23-25 בספטמבר. רביעי בכינרת, חמישי בים התיכון ובשישי נשחה בים האדום.

איפה
כינרת. הכינרת הכי שקטה בבוקר. אנחנו מתכננים לצאת עם אור ראשון והמסלול, נכון לעכשיו, יהיה מאוהלו לעין גב – 10 ק"מ בדיוק. כדי לצאת עם אור ראשון, אנחנו מתכננים לישון בקרבת מקום כדי שאפשר יהיה לצאת לדרך מוקדם.
ים תיכון. בים התיכון אנחנו בוחנים שני מסלולים אלטרנטיביים: שחייה מהמרינה בהרצליה לכיוון תל אביב או שחייה מתל אביב ליפו וחזרה. הכל תלוי בזרמים ונחליט בסמוך לאירוע. בכל מקרה, נשחה קרוב יחסית לחוף.
הים האדום. נשחה את המסלול ששחינו בפרויקט עם מגזין בלייזר: מגבול ירדן, לאורך קו החוף ועד לגבול מצרים. גם כאן נשחה קרוב יחסית לחוף.

עלויות
שלושה ימים בשלושה ימים לא נעשה ונערך בשביל כסף/רווח. אין עלות השתתפות/דמי הרשמה. השחיינים יתבקשו (זו רק בקשה) להשתתף בעלויות של דלק לסירות, מים לשחיינים, ג'לים של אנרגיה ומשקאות איזוטוניים (נקנה במרוכז) ועלות של שכירת סירת ליווי באילת. אם תהיינה עלויות עודפות – TI ישראל תישא בהן.

זמנים
משיקולי בטיחות, אנחנו מתכוונים לשחות בדבוקה אחת.
זמן ממוצע לקילומטר צפוי להיות 18-19 דקות (תלוי בזרמים).
אנחנו מתכננים לעצור מידי 45 דקות לערך לשתייה, אכילה והתרעננות.
3.5 שעות ומטה (כולל עצירות) זהו הזמן המשוער לכל משחה.

בטיחות
את השחיינים תלווה סירת מנוע של אלון פלד שנגרור מהמרכז (על כך ועל האיש היקר הזה אכתוב בפוסט נפרד בקרוב).
קייאק (לא תאמינו, גם הוא של אלון פלד) ינווט ויוביל את השחיינים כשהוא מצוייד ב- GPS כדי שלא נתברבר וכדי שנדע מהו המרחק האמיתי ששחינו בכל עצירה. גם הקייאקיסט ראוי לפוסט נפרד שייכתב בקרוב…

בשבוע הקרוב וככל שיהיו עדכונים נוספים, אדאג לעדכן… בינתיים, הקישו על התמונות כדי לצפות בגודל מלא.