נושא: הכל, כללי

חוג שחייה לילדים – איפה הכי כדאי ללמוד?

פורסם ביום שלישי, 29/10/19
מאת RF

איזה סוגי שחייה לילדים קיימים?

רבים שואלים איזה סוגי שחייה מתאימים לילדים? קיימים ארבעה סגנונות שחיה: חתירה, חזה, גב ופרפר. גב ופרפר הם סגנונות טכניים מורכבים ולא פשוטים ללימוד ולכן לא מומלץ להתחיל איתם בלימוד לילדים. נשארנו עם חתירה וחזה. לכאורה חזה הוא סגנון פשוט וקל ללימוד אך אליה וקוץ בה. תנועות הרגליים בשחיית החזה עובדות בניגוד לכיוון זרימת הגוף וכיוון שמדובר בתנועות בעיטה במעגל קינטי פתוח, נוצר עומס רב על המפרקים שאינו בריא לגוף, במיוחד למפרקים העדינים של ילדים הנמצאים בשלבי התפתחות. גם תנועות העלייה והירידה של הגוף מייצרות עומס על הגב התחתון עקב הקשתה שיכולה להיווצר, במיוחד בקרב ילדים אשר לומדים את הסגנון לראשונה. וכאן אנו מגיעים לסגנון הטוב ביותר ללימוד שחיה – סגנון החתירה.

חוג שחייה לילדים – מה מציעים ב TI?

TI הוא בית הספר לשחייה הגדול בעולם והגדול בישראל. זוהי שיטת לימוד שחייה מהפכנית אשר פותחה על ידי מאמן השחייה האגדי טרי לוכלין ומאפשרת לשחות חתירה למרחקים ארוכים וללא מאמץ. TI מציעה חוג שחייה שנתי לילדים, בהיקף של ארבע או שמונה פעמים בחודש המאפשר לימוד ותרגול מעמיק ההופך את השחייה לטבעית כך שהסגנון מוטמע ונשאר לכל החיים.

מדוע הכי כדאי לילדים ללמוד לשחות ב TI?

מרבית הילדים לומדים לשחות חתירה בשיטה שהומצאה לפני יותר מ 100 שנה על ידי הצלב האדום כדי לצמצם את כמות הטביעות באוכלוסייה. הרעיון בשיטה זו הוא להפעיל מקסימום מאמץ בפרק זמן קצר כדי להינצל מטביעה. מייסד שיטת TI , טרי לוכלין, מאמן שחייה אמריקאי מהולל, הבין כי זוהי שיטה מיושנת ולא יעילה. השיטה אותה המציא לוכלין, הידועה בשמה המלא כ Total Immersion  הפכה לשיטה המובילה בעולם ללימוד שחיה. בחוג השחייה השנתי של TI לילדים מתמקדים בסגנון החתירה ומציגים יתרונות רבים אשר בגללם יותר ויותר הורים בוחרים בו עבור ילדיהם:

  1. מאמני שחייה ייעודיים שהוכשרו במיוחד לעבוד עם ילדים.
  2. המדריכים מלמדים מהמים ונמצאים כל הזמן ליד הילדים.
  3. לימוד בקבוצות קטנות – ב TI מלמדים בקבוצות קטנות של עד 6 ילדים כך שהמדריך יכול לתת תשומת לב ודגשים לכל ילד, מה שמאפשר ללמוד בקלות בצורה הנכונה.
  4. לימוד שחייה לפי רמות תוך הקפדה על אווירה נעימה ותחושת הצלחה של כל ילד.
  5. חוג שחיה לילדים בהתאמה אישית – הילדים מחולקים לקבוצות לפי היכולת ושלב הלימוד של כל ילד.
  6. שיטת לימוד שחייה לילדים המעניקה חוויה ומחזקת את תחושת ההצלחה.
  7. פירוק סגנון השחייה לתנועות קטנות וברורות אותן מתרגלים פעמים רבות עד שהופכות לחלק מהסגנון הטבעי של הגוף.
  8. כדי לקלוט חומר חדש ולהפנים אותו, בכל תחום, על הגוף והמוח להיות במצב של מאמץ מינימלי כדי לקלוט בקלות ולהפנים. בשיטת TI הלימוד מתבצע בדופק נמוך כך שהילדים לא מותשים ויכולים לקלוט את החומר בקלות.
  9. ב TI מאמינים שהנאה מפעילות ספורטיבית ותחושת הצלחה מביאות להתמדה. כדי להתמיד בשחייה יש לדעת לשחות היטב ולשם כך יש להשתפר מאימון לאימון, מחודש לחודש ומשנה לשנה, בדיוק כמו בבלט, פסנתר, התעמלות קרקע, ג'ודו או קפוארה – חייבים לתרגל באופן קבוע כדי להשתפר. חוג שחייה לילדים לאורך השנה מאפשר להטמיע את מיומנות השחייה אצל הילד באופן הדרגתי ונכון כבר בגיל צעיר ולהפכה לחלק מאורח חייו הבריא גם בגיל בוגר.

כל היתרונות האלה מאפשרים לילדים ללמוד לשחות חתירה נכון, ליהנות, להשתפר ולהפוך אותה למתנה לחיים עבור כל ילד.

תגיות: