למה דווקא שחייה?

פורסם ביום שלישי, 2/6/20
מאת RF

שחייה – כל היתרונות בספורט אחד

שחייה היא הפעילות הספורטיבית היחידה בה מפעילים כמעט את כל שרירי הגוף במקביל, בשונה מריצה או רכיבה על אופניים, בהן אנו מפעילים כמעט אך ורק את פלג הגוף התחתון. כתוצאה מכך בשחיית חתירה שורפים כמות גבוהה במיוחד של שומנים וקלוריות (400 קלוריות בחצי שעה!) ומחטבים את הגוף בצורה סימטרית. בנוסף, במים משקל הגוף הוא רק 10% ממשקלו על היבשה ולכן העומס על השרירים והמפרקים נמוך מאוד כך שאין כמעט פציעות בהשוואה לריצה.לא פחות חשוב, שחייה היא פעילות כמעט מדיטטיבית כאשר אנו נמצאים בשקט בתוך המים ומרוכזים בנשימה ולכן יש לה גם יתרונות נפשיים משמעותיים – מפרקת סטרס וגורמת לנינוחות ותחושת שלווה ובטחון

איך להפוך את אימוני השחייה ליעילים יותר?

כדי לשחות יעיל יותר נדרש להשתמש בסגנון נכון ולאמץ שחייה נכונה. בדרך כלל אנו נוטים להכות חזק במים עם הידיים והרגליים ולנסות להלחם בקיר המים אבל כדי לשחות ביעילות והשתפר נדרש לשחות "דרך" המים, לעבוד במוח ולא בכוח. כמו בכל ספורט, הדרך היעילה ביותר כדי להשתפר היא לאתגר את הגוף ולהוציא אותו מאזור הנוחות. אימוני שחיה יעילים הם כאלה המשלבים בין סוגים שונים של מאמצים לאורך השבוע – שחייה למרחק ארוך בקצב רגוע, אימוני אינטרוולים ושחייה בקצב מהיר למרחקים בינוניים.

הדרך הנכונה לשחות

שחייה היא ספורט טכני בו פוטנציאל ההשתפרות שואף לאינסוף. כדי לשחות נכון כדאי לעבוד עם מאמן מומחה אשר יאפשר השתפרות מתמדת הן בהיבט הטכני והן בהיבט הכושר. לפני השחייה נדרש חימום של כל הגוף באופן יסודי, תרגול נשימות וכמובן שמירה על חום הגוף עד ממש לפני הכניסה למים. שילוב של מספר סגנונות שחייה במהלך שגרת האימונים תאפשר לנו למצות את היכולות של הגוף ולהפעיל שרירים שונים בכל סגנון. כמובן שהכרחי לתת לגוף גם מנוחה נכונה ולא להתיש אותו עד הקצה – לפחות יום אחד בשבוע בו לא שוחים. אחד הסודות של השחיינים הטובים ביותר הוא שילוב של סוג ספורט נוסף בשגרת האימונים – ריצה, אופניים, פילאטיס – אשר מגוונים את הפעילות ויוצרים ערך מוסף פיזי אשר בא לידי ביטוי לאחר בבריכה.

תגיות: