מהו סגנון השחיה הטוב ביותר ללימוד שחיה?

פורסם ביום חמישי, 24/10/19
מאת RF

רבים שואלים מהו סגנון השחיה הטוב ביותר כדי ללמוד לשחות? קיימים ארבעה סגנונות שחיה: חתירה, חזה, גב ופרפר. גב ופרפר הם סגנונות טכניים מורכבים ולא פשוטים ללימוד ולכן לא מומלץ להתחיל איתם. נשארנו עם חתירה וחזה. לכאורה חזה הוא סגנון פשוט וקל ללימוד אך אליה וקוץ בה. תנועות הרגליים בשחיית החזה עובדות בניגוד לכיוון זרימת הגוף וכיוון שמדובר בתנועות בעיטה במעגל קינטי פתוח, נוצר עומס רב על המפרקים שאינו בריא לגוף. גם תנועות העלייה והירידה של הגוף מייצרות עומס על הגב התחתון עקב הקשתה שיכולה להיווצר, במיוחד בקרב תלמידים אשר לומדים את הסגנון לראשונה וכאן אנו מגיעים לסגנון הטוב ביותר ללימוד שחיה – סגנון החתירה.

שחיית חתירה TI

מדוע שחייה בסגנון חתירה היא הטובה ביותר ללימוד ומה יתרונותיה?

חתירה הנו סגנון יעיל ביותר המאפשר להתקדם במהירות רבה תוך הפעלת מינימום מאמץ וללא עומס על המפרקים אשר עלול לגרום לפציעות. בסגנון החתירה תנועת הזרימה של הגוף היא הטובה ביותר כאשר הגוף נע מצד לצד בצורה אופקית ובמישור אחד ועל כן לא נוצר עומס על הגב אשר עלול לגרום לפציעות. צורת הטורפדו של הגוף בסגנון החתירה מאפשרת שחייה זרימה דרך המים כך שהתנגדות המים מול הגוף נמוכה משמעותית בהשוואה לסגנון החזה.

מה הופך את שיטת למוצלחת ביותר ללימוד חתירה?

מרבית האנשים למדו או לומדים לשחות חתירה בשיטה שהומצאה לפני יותר מ 100 שנה על ידי הצלב האדום כדי לצמצם את כמות הטביעות באוכלוסייה. הרעיון בשיטה זו הוא להפעיל מקסימום מאמץ בפרק זמן קצר כדי להינצל מטביעה. מייסד שיטת TI , טרי לוכלין, מאמן שחייה אמריקאי מהולל, הבין כי זוהי שיטה מיושנת ולא יעילה. השיטה אותה המציא לוכלין, הידועה בשמה המלא כ Total Immersion  הפכה לשיטה המובילה בעולם ללימוד שחיה עקב מספר יתרונות משמעותיים:

  1. פירוק סגנון השחייה לתנועות קטנות וברורות אותן מתרגלים פעמים רבות עד שהופכות לחלק מהסגנון הטבעי של הגוף.
  2. כדי לקלוט חומר חדש ולהפנים אותו, בכל תחום, על הגוף והמוח להיות במצב של מאמץ מינימלי כדי לקלוט בקלות ולהפנים. בשיטת TI הלימוד מתבצע בדופק נמוך כך שהתלמיד יכול לקלוט את החומר בקלות.
  3. לימוד בקבוצות קטנות – ב TI מלמדים בקבוצות קטנות של עד 6 תלמידים כך שהמדריך יכול לתת תשומת לב ודגשים לכל תלמיד, מה שמאפשר ללמוד בקלות בצורה הנכונה.
  4. ב TI המדריכים מלמדים מתוך המים – נמצאים ליד התלמידים ויכולים לתקן כל טעות במיידי ולהדגיש פעולות נכונות.
  5. המדריכים הטובים ביותר – מדריכי TI הם המדריכים הטובים ביותר בתחום. כולם מדריכי שחייה מוסמכים אשר עוברים הכשרות רבות וסינון קפדני כדי להביא אותם לרמה הגבוהה ביותר.

כל היתרונות האלה מאפשרים לתלמידים בקורס של TI להפוך לשחייני חתירה אמיתיים בתוך 10 שיעורים בלבד, לשחות חתירה למרחקים ארוכים, במהירות וללא מאמץ.

גדי שוחה

תגיות: