נושא:

מיקום מהאגדות לתחרות מים פתוחים בישראל

פורסם ביום שישי, 13/2/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
יוזמה מבורכת
הפתעות הן תמיד דבר טוב. בשבוע שעבר אני קורא פוסט בפורום TI ב- Ynet על תחרות מים פתוחים שמארגן איגוד השחייה בנחל עמל שליד הסחנה. איזה יופי של סיפתח לעונה!

הסחנה או בשמו העברי 'גן השלושה' הוא לא פחות מפנינה שנשכחה מלב מכל מיני סיבות. מדובר בנביעה בלב העמק עם טמפרטורת מים של 28 מעלות לאורך כל השנה המורכבת מ- 3 'בריכות' גדולות, מוקפות דשא, שיחי בוגונביליה ענקיים ומים צלולים בצבע כחול עמוק.

איפה זה לעזאזל נחל עמל?
נחל עמל, או בשמו המקורי הערבי 'האסי', הוא המשכו של הסחנה שממשיך וחוצה את קיבוץ ניר-דוד. הנחל רדוד מהסחנה ומימיו צלולים פחות אולם גם הוא מרשים ביופיו וכל שחיין שנקלע למקום מתקשה לעמוד בקסמיו.
התחרות
התחרות תתקיים ביום שבת ה- 18.04.09, פתוחה לקהל הרחב ומתקיימת בשני מרחקים: 1.5 ק"מ ו- 6 ק"מ. למיטב הבנתי יימתח כבל באורך של 750 מטרים כך שכל הקפה תהיה 1,500 מטרים ושחייני ה- 6 ק"מ יבצעו 4 הקפות.

עם האוכל בא התיאבון
אחרי התחרות האחרונה בדצמבר והמשחה של עשרת הקילומטרים שערכנו לפני כחודש, הצלחתי לשכנע כמעט את כל מדריכי TI בישראל לקחת חלק בתחרות. החשודים המיידיים: גידי ודני כמובן שבקומבינה. החידוש הנוסף הוא שגם יורם ויון החליטו לשחות איתנו…
מי בקומבינה?
הכוונה היא לדרבן חלק גדול משחייני קבוצות המאסטרס של TI-אנדיור לקחת חלק בתחרות. בקרוב מאוד אנחנו מתכוונים להפיץ תכנית אימונים לתחרות של ה- 6 ק"מ כדי לאפשר למתאמננו להתאמן לקראתה באופן נכון. קיים כבר לא מעט ידע ב- TI העולמית בנושא תחרויות מים פתוחים וכמובן הניסיון שצברנו כאן בישראל.

שיחה עם איגוד השחייה
משיחות עם מתאמנים שלנו, מטרידה אותם העובדה שאחרי שעתיים המסלול ייסגר. מה שמחייב כל שחיין שרוצה לסיים את התחרות לשחות בקצב של 20 דקות לקילומטר. חלק מהמתאמנים שלנו עדיין לא שם והם הביעו חשש…
שוחחתי עם הדר בן דרור, מנכ"ל קבוצת השחייה של הפועל ירושלים שאחראית מטעם איגוד השחייה על התחרות. טענתי שהתחרות היא יוזמה ברוכה ואני משוכנע שהכוונה להגדיל את קהילת שחייני המים הפתוחים משותפת לכל העוסקים בדבר ושסגירת המסלול לאחר שעתיים משרתת כוונה הפוכה. הרביתי בדוגמאות מענפים אחרים כגון ריצת מרתון ועוד. קבענו לדבר בהקדם ואני תקווה שהדר השתכנעה. בקרוב אעדכן כאן על ההחלטה הסופית.

פניה נרגשת לקולות הצפים
אל תתלבטו! תשתתפו! לא תצטערו – הבטחה שלי! אסיים בציטוט במיוחד עבור אלה שלא השתתפו במשחי מים פתוחים מעולם:
There are those that look at things the way they are, and ask why? I dream of things that never were, and ask why not?
Robert F. Kennedy

ישנם כאלה שמביטים בדברים כפי שהם ושואלים מדוע? אני חולם על דברים שמעולם לא קרו ושואל מדוע לא?
רוברט פ. קנדי