נושא:

ניוזלטר ספטמבר 2009

פורסם ביום רביעי, 2/9/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

שלומות לכולם!

הרבה דברים טובים קרו ל- TI ישראל בחודש הקודם בפרט ובשנה האחרונה בכלל. זו הייתה שנה של פריצת דרך והצלחה עבורנו וזה בדיוק המקום והזמן, בפרוס השנה החדשה, לאחל לכם ולבני משפחותכם הצלחה, נחת ורפיון מאיתנו, כל צוות TI. נתחיל:

1. קבוצות המאסטרס – תכנית אימונים ספטמבר 2009. לאחר חודשיים בהם התמקדנו בתרגילים בסיסיים, בשמירה ושיפור של אורך תנועה בעומס ועצימות בינוניים-נמוכים, החודש נתחיל להעלות עומסים לקראת עונת תחרויות הטריאתלון שבפתח ותחרות שחיית מים פתוחים שתפיק TI ישראל (ראו למטה). הקישו כאן לתכנית האימונים החודשית בקובץ PDF. הקישו כאן למעבר למקרא התוכנית.

2. בית ספר מקוון לשחייה באתר Ynet. האתר המוביל בישראל, Ynet, בשיתוף עם TI ישראל, השיק באוגוסט סדרת כתבות-שיעורים ללימוד שחייה. מרבית התכנים נכתבו והופקו במיוחד עבור Ynet בחודשים האחרונים ואם לשפוט מתגובות הגולשים, מדובר בהצלחה כבירה. אנחנו מאמינים שספורט השחייה, על יתרונותיו הרבים, צריך לתפוס חלק מהותי יותר במסגרת ספורט הפנאי הישראלי. ישראל, הנהנית מאקלים נוח, שלושה ימים ומאות קילומטרים של חופים, יכולה וצריכה להפוך למעצמה של שחייה (ולאו דווקא תחרותית-אולימפית). היתרונות הבולטים של ספורט השחייה (היעדר עומס על השלד והמפרקים, מתאים לאוכלוסיה מבוגרת, הפעלת קבוצות שרירים רבות, ופיתרון לבעלי משקל יתר) עשויים וצריכים לשרת אוכלוסיות רבות בישראל. לנוחותכם מצורפים לינקים לשיעורים שהתפרסמו:
פרק 1: טעויות נפוצות של שוחים
פרק 2: 3 עקרונות יסוד לשחייה נכונה
פרק 3: גוף מאוזן במים
פרק 4: לשחות ארוך וצר
פרק 5: 4 עקרונות לאחיזה נכונה במים
פרק 6: איך לנוע במים כמו דג
פרק 7: איך לנשום נכון במים
כחברה הדוגלת במדיניות של שיתוף בידע, אנו שואפים להרחיב את החומר שפורסם ולשתף בידע נוסף עוד ועוד גולשים בעתיד הקרוב והרחוק.

3. שחיית מים פתוחים.
3.1 שלושה ימים בשלושה ימים. כפי שפרסמנו בניוזלטר הקודם, ב- 23-25 בספטמבר, בסוף השבוע שבין ראש השנה ליום כיפור, תצא קבוצה של כ- 20 שחיינים לאתגר לא פשוט שיזמנו: שחייה בשלושה ימים (כינרת, הים תיכון וים סוף) בשלושה ימים (יום אחרי יום) כשבכל ים נשחה 10 ק"מ! את כל הפרטים תוכלו לקרוא כאן:
שלושה ימים בשלושה ימים
טרי לוכלין על שלושה ימים בשלושה ימים
שלושה ימים בשלושה ימים פרטים חדשים
לפרטים עדכניים יותר – עקבו אחרי ה
בלוג ועמוד החדשות באתר.
3.2 משחה TI. התאריך עדיין לא סגור באופן סופי אבל נכון לכתיבת שורות אלו, ביום שישי, ה- 6 בנובמבר תתקיים תחרות שחיית מים פתוחים בחוף תל אביב. המיקום והמקצים השונים עדיין לא סגורים באופן סופי אבל חשבנו שיהיה נכון לעדכנכם על מנת שתשריינו ביומנים. התחרות תכלול מקצים למרחקים שונים לפי קטיגוריות גיל וההרשמה תתבצע דרך
אתר שוונג. אנו נדאג לעדכן כמה שיותר מהר על כל הפרטים.

4. אליפות העולם בשחייה רומא 2009. לפני כחודש הסתיימה אליפות העולם בשחייה שנערכה ברומא. האליפות גרמה להרבה שיאי עולם להישבר, להופעת שיאנים ופנים חדשים ומרעננים ובעיקר תיזכר לאור המחלוקות והדרמות שנוצרו בעקבות השימוש בחליפות החדשות (למי שלא מעודכן ומודע לנושא החליפות, לא נורא, כפי שזה נראה עכשיו השימוש בהן ייאסר החל מינואר 2010). מצורפים מספר לינקים לניתוחים מהמשחים באליפות:
גמר 400 נשים וגברים – תובנות מאליפות העולם בשחייה רומא 2009
גמר 200 גברים – תובנות מאליפות העולם בשחייה רומא 2009
שחייה למרחקים ארוכים – גמר 1500 חופשי גברים רומא 2009 חלק I מתוך II
שחייה למרחקים ארוכים – גמר 1500 חופשי גברים רומא 2009 חלק II מתוך II

5. דוגמאות וידאו לביצוע תרגילים. ביצוע של תרגילים (Drills) הוא קריטי כדי לשפר את הטכניקה/סגנון השחייה. התרגילים מאפשרים בידוד של אלמנטים שונים במחזור השחייה כך שניתן להתמקד בניואנס קטן ולבצעו שוב ושוב ללא הפרעה. גם מאסטרים גדולים של אומנויות לחימה ותלמידי זן מתרגלים את התנוחות הבסיסיות שוב ושוב. התרגול משמש מעין מכשיר כדי להתמודד עם הדחף והתסכול של התלמיד לעשות דברים 'בדרך שלו'. להרחבה בנושא קראו כאן. מצורפים שני סרטוני הדרכה:
5.1 הגבלת תנועת/מפתח הרגליים. סרטון טוב המלמד כיצד לתרגל את תנועת בעיטות הרגליים ולהתאימה לשחיית מים פתוחים או מרחקים ארוכים. לצפייה בסרטון הקישו
כאן.
5.2 פוש מושלם. לא מעט שחיינים מתקשים ביציאה אפקטיבית מהקיר. תרגיל זה יכול לתת פיתרון לאלה 'הלוקים' בפוש קצר מהקיר (Push Off). לצפייה בסרטון הקישו
כאן.

6. עמוד החדשות באתר TI. אנחנו מעדכנים את אתר TI כמעט מידי יום. כדי לעקוב אחרי כתבות והודעות שונות אנחנו מזמינים אתכם לבדוק את עמוד החדשות באתר. מצורפים לינקים לחמישה מאמרים נבחרים:
שחיית מים פתוחים בחוף מכמורת
הרצאה של טרי לוכלין בתערוכת מולטי ספורט – ניו אינגלנד2009
לשחות כמו דב קוטב
שחייה, בית ספר מקוון, צדיקים ומלאכה שנעשית בידי אחרים
שחיית מים פתוחים בטורקיה

7. מוצר חדש – קבוצות תרגול. כדי להצליח בקורס TI הבסיסי התלמידים שלנו מתבקשים לתרגל 2-3 פעמים בשבוע (לא יותר מ- 20 דקות בכל פעם). בעקבות בקשות של תלמידים וגם כאלה שאין להם גישה קבועה לבריכה, אנו שמחים להציע את השירות החדש הזה. לפרטים נוספים קראו
כאן.

8. TI ב- Web 2.0.
8.1 פורום TI ב- Ynet. פורום TI ב- Ynet הוא הכלי האולטימטיבי להחלפת דיעות, לשאול שאלות ולקבל תשובות ממדריכי TI. חשוב לזכור: בין אם אתם תלמידים במהלך הקורס הבסיסי ובין אם אתם מתאמנים בקבוצות ההכנה למאסטרס והמאסטרס, אם יש לכם שאלה או התלבטות, תהיו בטוחים שמישהו כבר עבר וחווה את זה. אל תהססו לעשות בפורום שימוש אינטנסיבי. בשביל זה הוא קיים!
8.2 TI ב- Flickr. לאחרונה הקמנו מיני-סייט של TI ישראל באתר שיתוף התמונות הגדול בעולם: Flickr. עד היום העלנו מאות תמונות של מתאמננו ותלמידנו – נשמח אם גם אתם תשלחו לנו תמונות שונות שלכם בבריכה או בים. את התמונות יש לשלוח לכתובת דוא"ל זו:
info@ti-swim.co.il. כמו כן, המעוניינים לקבל את תמונותיהם ברזולוציה גבוהה – אנא שלחו לנו מייל וציינו את כתובת ה- URL של התמונה. אנחנו מעודדים אתכם לבקר ולהתרשם:
לעמוד הראשי – שחייה לפי TI
קטיגורים (Sets)
הכנה למאסטרס
מאסטרס
ילדים
תלמידים
מים פתוחים
מדריכי TI
אימוני ים

לקבלת מדבקת TI שקופה לרכב – אנא פנו למשרדי TI או בקשו מהמדריך שלכם. כמו תמיד, מעודדים אתכם לשאול עוד ועוד שאלות
במייל או בטלפון למשרדים: 03-5400710.

שנה טובה, מאושרת ומוצלחת וכמובן רפויה,
צוות TI