נושא:

סבב הגרנד פרי של FINA

פורסם בשבת, 21/2/09
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל
FINA או התאחדות השחייה העולמית אחראית למגוון של תחרויות בענפי המים השונים ברמה העולמית החל מקפיצות/צלילות למים, שחייה צורנית, כדור מים, מאסטרס ומים פתוחים. לצערי, האתר של FINA נראה יפה במבט ראשון אולם דל באינפורמציה חשובה וכמעט ולא מכיל וידאו, תמונות ועוד.

שתי קטגוריות
בגדול, FINA מחלקת את שחיית המים הפתוחים למרחקים ארוכים לשתי קטגוריות בהם מתקיימות אליפויות כל שנה:
FINA 10km Marathon Swimming World Cup
FINA Open Water Swimming Grand Prix
בקטגוריית הגרנד פרי מתקיימות 10 תחרויות לאורך השנה, במקומות ובתנאי אקלים שונים ולמרחקים שונים. הסבב השנה התחיל בשלוש תחרויות בארגנטינה, יעבור דרך מקסיקו, איטליה, קנדה, דובאי ועוד.

Maratón Acuática Internacional Santa Fe – Coronda
כך נקראת התחרות שפתחה את סבב הגרנד פרי של 2009 ומה שמיוחד בה הוא המרחק: 57 ק"מ של שחייה. כן כן, זו לא טעות. מדובר בתחרות בנהר הקורונדה שמתחילה בעיר סנטה פה ומסתיימת 57 ק"מ דרומה משם בעיר קורונדה. זוהי תחרות עם עבר מפואר וטובי שחייני המים הפתוחים בעשרות השנים האחרונות השתתפו בה. את השחיינים ליוו עשרות סירות וקהל צופים ואוהדים של כ- 100,000 איש! את התחרות ניצח שחיין בולגרי מדהים בשם פיטר סטויצ'ב Petar Stoychev, אשר זכה 8 פעמים ברציפות בתחרויות FINA למרחקים ארוכים.
מה שמדהים עוד יותר ששלושת השחיינים שהגיעו למקומות הראשונים הגיעו בהפרש של 2 שניות האחד מהשני. המנצח סטויצ'ב עצר את השעון בזמן של 8 שעות, 53 דקות ו- 7 שניות!
הנה הקליפ של התחרות המדהימה הזו. לצפייה באיכות גבוהה הקישו כאן.

הזווית הישראלית
למי שלא יודע, יש לנו ייצוג לא רע בתחרויות הגרנד פרי בשנים האחרונות וזהו השחיין דניאל קציר שהשתתף גם הוא בתחרות והגיע במקום ה- 6 והמכובד. אפשר לראות את הסירה שלו סביב הדקה ה- 3 של הקליפ לעיל.

לא התאפקתי ואני מצרף קליפ שהכינו מארגני התחרות. מעט פומפוזי אבל מקווה שתהנו בכל זאת.
לצפייה באיכות גבוהה הקישו כאן.