נושא:

שחיית מים פתוחים – אימוני ים שבועיים בימי רביעי

פורסם ביום שלישי, 4/5/10
מאת גדי כץ מייסד TI ישראל

מועדון שחייה מים פתוחים

שמח לבשר שעונת אימוני המים הפתוחים נפתחה. החל מה- 5 במאי, 2010, כבכל קיץ, נקיים אימון ים שבועי קבוע. מפורטים מספר פרטים בסיסיים על אימון הים:

רמה

בסיסית (מיועד לכל מי שסיים את הקורס הבסיסי של TI ורוצה לצבור ניסיון במים פתוחים). האימון לא מיועד רק לשחיינים ותיקים ומרחקי השחייה שנשחים באימון כזה הם יחסית קצרים ובעיקר לא ממושכים.

מה לומדים

קודם כל והכי חשוב – צוברים ניסיון וזמן במים פתוחים. וגם: טכניקה, מיומנויות שחייה בקו ישר, שחייה בקבוצה, תרגול דראפטינג, ניווט, הכרת המתאר, אסטרטגיות תחרות ועוד.

איך מצטרפים
נרשמים במשרדי TI: 03-5400710 או במייל: info@ti-swim.co.il

איפה
האימונים יתקיימו בחוף הצוק הצפוני. נפגשים על החוף, למרגלות מלון מנדרין בצמוד לסוכת המציל.

מתי
כל יום רביעי בשעה 06:45 בבוקר.

מתכונת
קבוצות קטנות ויחס של 1:12 עד 1:15 – מדריך לכל 12 עד 15 מתאמנים.

עלות

עלות אימוני הים בלבד היא 200 ש"ח לחודש. עבור מתאמני המאסטרס הקבועים, התוספת שולית ותלויה במספר האימונים השבועי הכולל. פרטים מלאים במשרד.

תדירות
אחת לשבוע, אותה שעה, אותו מקום. האימון אורך שעה.

למה אימוני ים?
לצאת מהקופסא! בהיעדר קירות המגיעים כל 25/50 מטרים, יש הזדמנות לתרגל לאורך זמן ומרחק כמה נקודות שבלתי אפשרי לתרגל אותן בבריכה. בנוסף, מאוד מומלץ לאלה המתחרים בתחרויות מים פתוחים או בטריאתלון, לתרגל ולדמות שחייה בתחרות שמתרחשת במים פתוחים. חשוב לציין ששחייה בבריכות קצרות יכולה להשפיע על התוצאות במים פתוחים – ראו כאן וכאן.

מעבר לתרגול של מיומנויות הקשורות לשחיית מים פתוחים בלבד, לטעמי הלוקסוס הכי גדול בשחייה בים הוא היכולת לשמור על נקודת פוקוס (Focal Point) לאורך עשרות ולעיתים מאות תנועות. הפוקוס יכול להישמר לאורך זמן רב יותר בעיקר מכיוון שאין סיבובים, הקיר המעיק ממאן להגיע ואין שחיינים במסלול שצריך לעקוף. היכולת להטמיע אלמנט אחד לאורך מאות תנועות לא מופרעות, מאפשרת תוצאות ושיפור מהירים יותר.
יש עוד נקודה קטנה שמהווה יתרון דווקא לשחיינים מתחילים: המליחות של הים מציפה ומאפשרת גם לשחיין מתחיל להרפות עוד יותר את הגוף ולהתרכז בתנועות הבסיסיות ביתר קלות.

בקיצור: מומלץ.קום!