תובנות של תלמיד… לשחייה: מבוא

פורסם ביום רביעי, 19/1/11
מאת עפר

מאת: עפר, תלמיד TI, ינואר 2011

רקע

הגעתי ל- TI אחרי שלל נסיונות ללמוד לשחות. כולם נכשלו. מצאתי את עצמי בגיל 35 עם ילדה בת 5 ששוחה יותר טוב ממני. חיפשתי נואשות איפה ללמוד לשחות שיהיה שונה מכל המורים הפרטיים שניסו ללמד אותי בעבר. TI נראה לי תפור למידותי. יסודי, מתודי, עם גב ואידיאולוגיה סדורה. הרבה לפני שהתחלתי ללמוד לשחות עם TI, חפרתי את הרשת כדי להבין מי זה ומה זה TI. רציתי להיות בטוח שזו השקעה נכונה. לא פשוט לוותר על ימי שישי בבוקר לאורך חודשיים וחצי… הבנתי שיש אינפורמציה בלי סוף. בהתאם למדיניות השיתוף בידע של גדי, אתה יכול למצוא, בעיקר בבלוג, טונות של מידע על TI. יש גם פורום עם רמת עירנות כזו או אחרת. ספר הפנים גם נותן כתף. אבל חסר לי משהו. לא מצאתי משהו שמסכם את כל תהליך הלימוד. ניסיתי להבין מה זה יעד סביר. כמה זמן זה לוקח. הכי קרוב שמצאתי לתמונה מלאה היה הכתבה של גידי בבלייזר. הוא נותן שם סקירה מתחילת הדרך שלו ועד 10 קילומטר שחיה בים. מעבר לזה רוב החומר הוא מפורט מאוד, מעמיק ומקצועי יחסית (שזה סבבה, אבל לא מה שחיפשתי).
עוד משהו. הרושם המתקבל הוא שכל הכותבים הם שחיינים מדופלמים. איך זה קשור אלי כתלמיד מתחיל? שדיברתי על זה עם גדי, הוא אמר שהוא עושה כמיטב יכולתו להדגיש שהוא לא מקצוען ושהוא די חדש בתחום השחייה. אבל מה לעשות שכשאתה המדריך הראשי והמייסד, אתה עדיין נתפס כמקצוען.

אז אני מנסה להיות רפרנס לשחיין המתחיל. ליצור ציר זמן ולהראות התקדמות שאפשר יהיה להתיחס אליה גם אם רק התחלת ללמוד. אני מקווה שעם הזמן, אני אוכל לצייר גם את התמונה הגדולה ולהראות את כל השלבים מהתחלת הקורס הבסיסי ועד… תלוי לאן נגיע…

כמה הנקודות שרציתי להאיר:

רמות (או: נתוני פתיחה)

כל אחד מביא מהבית שלל נתוני פתיחה, חלקם לטובתו, חלקם לרעתו. אין לי מושג איפה אני ממוקם ביחס לתלמידים אחרים וזה גם לא כל כך משנה. לדעתי נקודת הייחוס שאני מציג יכולה להיות שימושית לכל שחיין מתחיל ב TI גם בשתי קצות קשת היכולות:
– שילוב מנצח לכאורה של פרמטרים עבור תלמיד TI (מוטת ידיים מרשימה, קואורדינציה, גמישות, נחישות, כושר ציפה, תחושת מים, זמן פנוי לאימונים, שחית בנבחרת בתיכון ואתה אישה);
– שלל חסרונות (שוב, לכאורה) עבור תלמיד TI (ידים קצרות, קוצר בזמן פנוי, חוסר סבלנות, חוסר קואורדינציה, כושר גופני מחפיר, חוסר גמישות, לא שחית אף פעם ואתה גבר).
אני טוען שלא משנה מה הם נתוני הפתיחה שלך ואיזה שילוב של נתוני פתיחה יש לך, אתה נדרש רק לרצות. TI יעשו את השאר. עוד כמה אימונים, פחות כמה אימונים, עוד חצי שנה, פחות חצי שנה, צריך רק להמשיך ולהתאמן.

תיעוד

אני משתדל לעבור על כל השלבים כחובבן ובקצרה. רק להתוות את המסלול שאני הולך בו כדי שיהיה קל להתחבר גם אם אתה לא הולך בדיוק באותם שלבים. לא תמיד יש סבלנות או זמן לקרוא את הררי התאוריה, בין אם בבלוג ובין אם במאמרים שגדי כתב ל- YNET. על הטמפו טריינר למשל, יש 11 מאמרים ארוכים ומפורטים. קראתי אותם, הם נהדרים אבל לא תמיד יש כח וזמן לזה…. ברור שעדיף לקרוא הכל, אבל לא תמיד מגיעים לזה.
אני כותב על תובנות שלי שנראה לי רלוונטיות לעוד תלמידים. אני לא מדריך ולא מקצוען, אבל אני חווה את הדברים ומדווח בגוף ראשון. חלק ניכר מהמכשולים כבר נפתרו ונחצו על ידי אחרים. זה גם תמיד עוזר לגלות שהבעיות שלך, שחשבת שהמצאת, הם מים מתחת לגשר אצל אחרים.

זהו, רק כדי להכניס את הפוסטים שלי לקונטקס. תהנו.

עפר